Thursday 22 May 2014

2.Dongu

Yogun bir donemdi su son bir kac hafta. Doktora derdi, diger dertlerimin uzerini kapatti. Ama , unuttum, hic dusunmedim desem yalan olur; hep aklimin bi kosesindeydi.
30 Nisan’da doktora gittim; fiziksel olarak her sey yolunda mi diye... Tahlil sonuclari da cikmisti: bir dolu tip terimi (hem de Italyanca) arasinda secip anladiklarim beni korkutsa da, doktor dusuge neden olmus bir sebep olmadigini soyledi. Polikist bende de varmis; ama sendromsuzmusum. Tip dunyasi da bu konuda ikiye ayriliyormus: polikistin olmasi demek sendrom olmasi demek degil diyenlerle, polikist oldugu surece sendromu da olacak diyenler. Benim doktor ilk akimda. Zira duzenli dongulerimin olmasi, cok agrili olmamasi, kilo sorunu, killanma gibi problemlerimin olmamasi bana da sendromlu gibiymisim gibi gelmediJ
Doktorum cok genc, benden sadece 3 yas buyuk! Bu beni tedirgin ediyor ama cok da dert etmemeye calisiyorum. Normal bir surec gecireceksem bundan sonra, doktorun tecrubeli olup olmamasi degil, ilgisi, benimle iletisimi onemli.
Neyse... Doktor iki dongu daha beklememizi tavsiye etti. Ben +/- 1 dongude anlastim (kafamdaJ). Ayrica hem folik asit destegi, hem de polikistlere etki edecek Inofolic Combi’yi (http://www.inofolic.it/drupal/?q=en) verdi. Sitesinde verilen bilgiye gore; myo-inositol ve folik asit karisimi olan bu ilac, hormonal ve metabolik duzensizlikleri iyilestirip, donguleri duzenliyor ve fertiliteyi artiriyor. 3 kutu kullandim simdiden; gunluk iki kapsul olarak.
Peki simdi neler oluyor?

Alarm kurmus gibi 28 gunde baslayan ilk donguden sonra, ikinci dongu oyun oynuyor benimle! 3 gun gecikti. Hamilelik ihtimali yok. Sicaklik olcumlerime gore zamaninda yumurtlamistim ama degerlerimi FertilityFriend’e girdigimde bana baska bir yumurtlama gunu verdi, dongunun 22. gunu. Durum boyle olunca, dongum 28-29 gunden, 36-37’ye cikmis gibi gorunuyor.  Tam bir belirsizlik icindeyim, hic hoslanmiyorum. Cunku tez canliyim! Cunku bu dongu bitmeli ki yenisi baslasin! Cunku artik tekrar gemiye binmek istiyorum! Boylelikle neyin ne oldugu biraz daha belirginlesecek.  Bunlari soyledikten sonra da kendimi sabirli olmak icin telkin ediyorum; sabirli, sakin, rahat…Umarim!


update (ayni gun itibariyle): vucudumun oyununu anladim; onun icin post yapip, ilgimi ona odaklamami istiyor. Sonuc: yeni dongum basladi, hayirli olsun J

1 comment:

İsyan Eden Cüce said...

Yeni döngü, yeni umut!