Friday 20 June 2014

Gelgitten cikis

'7’likler bitince, ya basa, ya da baska bi yola…' demistim. Basa dondum ben. Dusukten sonraki (bu arada 'dusugumden sonra' gibi sozler soyleyemiyorum, benimseyemiyorum o dusugu), ilk denememiz, hamileligi ilk denememiz gibi olmadi; tutturamadik.

Son 7'ligi Turkiye'de gecirdim. Hem de 3 tane hamilelik testiyle. Diger hamileligimde, yumurtlamadan sonraki 9. gunde ilk belli belirsiz cizgimi gorunce, bu sefer de 9. gunde test yaptim. Aslinda digerinde oldugu gibi 'icime dogmamisti' hamile oldugum ama yine de Turkiye'de coook ucuz olan hamilelik testlerinin cazibesine kapildim :P (Italya'da aldigim test fiyatina, Turkiye'de 5-6 test alabiliyorum!) Diger testleri de 1-2 gun arayla yapip, tek cizgileri gorunce umudumu kestim ve Italya'ya ayak bastigim an, tek cizgilerin sebebi kendini gosterdi. 

Uzuldum tabi ki... 
Lakin Turkiye'de yaptirdigim testlerin sonuclarini bekliyor oldugumdan, hayirlisi dedim...

Turkiye'deki doktor deneyimime gelince... Bu ayrica benim Turkiye'deki ilk kadin dogum uzmani deneyimimdi, daha onceki hamilelikle ilgisi olmayan deneyimlerimi saymazsak. Ankara'da arkadasimin adini verdigi, tesaduf uzerine annemin arkadasi olan, bilinen bir doktorun kapisini caldik, sayili Ankara gunlerimizde. Buradaki doktorumla iletisimimiz guzel olsa da, kendisinin oldukca genc olmasi bende ufak bir huzursuzluk yaratmisti. Ankara'daki doktorum oldukca deneyimli; bunu odasindaki onlarca bebek resminden anlamak mumkun :)
Hikayemi dinledikten ve burada yapilan testlerime, sonuclarima baktiktan sonra; bir dusugun hic bir ifade etmeyecegini soyledi ilk olarak, tip dilinde rastlantisal bir olay bu. Fakat, benim bebek istiyor olusum, 30 yasinda olmam (evet kabul ediyorum, cok gec bir yas degil!) ve dusuk hikayemin olmasi ile bunun bir daha tekrarlanma ihtimali endisesini ortadan kaldirmak icin bazi testleri yaptirabilecegimizi soyledi. Bazi testler dedigime bakmayin, bunlar bir hayli kapsamli testler; genel olarak, 3-4 dusukten sonra yapilan testler. 
Simdilik cikan sonuclar normal gorunuyor; folik asit stoklarimin ust sinirdan fazla olmasi disinda:) Ama daha onemli olan testlerin (kan pihtilasmasi, genetik gibi) sonuclari icin temmuz basina kadar bekleyecegiz. 
Ayrica, yaptigi muayenede buradaki doktorum dedigi gibi kistlerimin oldugunu da soylemedi; gayet temizmisim. Dolayisiyla, burada verilen Inofolic Combi yerine, normal folik asit almamin yeterli olacagini soyledi. Bu ay, yumurtlamadigim konusunda stres olmustum, her ne kadar 14. gunden sonra sicakligim hep yuksek seyretmis olsa da, yeterli CM'ye sahip olmayinca, telas yapmistim. Ama, sukur ki, sag yumurtaligim calismis! Hadi bakalim, sol kizim, sira sende bu ay ;)

Genel olarak doktor randevumu degerlerirsem: Insanin kendi insaniyla anlasmasi gibisi yok! Tabi doktorumun da oldukca guven telakki edici olmasinin payi var bunda. 
Simdi diger sonuclarin cikmasini bekliyoruz heyecanla.
Bir de yeni dongunun heyecani var. Umutlu bir heyecan. Duali bir heyecan...

(Bir sonraki yazi da, Turkiye'deki surec boyunca bebeklerle, hamilelerle imtihanim olsun:))

1 comment:

İsyan Eden Cüce said...

Genetik testleri yaptırmak iyi olmuş. Herhangi bir durumda önlem alınabilir. Doktorlar işin psikolojik yönünü bazen göz ardı edebiliyorlar, bir düşük teknik olarak bir düşük onlar için. İkincisi de ikincisi olur gibi teknik bakıyorlar. Ama bizim için öyle değil bu yüzden testleri yaptırmak çok iyi olmuş...Türkiye'deki hamilelerle imtihanında çok çok çok kolaylıklar diliyorum! Sevgiler.